Sabtu, 22 Oktober 2011

Harga Emas Jatuh dan Peluang Untuk Beli Oktober 2011



Assalamualaikum..

Pada Jumaat 21 Oktober 2011 emas jatuh sehingga mencecah Rm164 pergram. Kemungkinan dalam hari isnin ia masih mencapai kenaikkan sehingga RM168 per gram.

Mari tengok graf daripda goldprice.org di sebelah..
Memang sedang nai tapi masih diperingkat rendah..Jadi ape lagi..jangan buang masa boleh belih 5 gram atau 10 gram bagi atas kemampuan kita.

Jadi kita tengok pula harga pada kaunter Maybak seperti diberikan di atas...Maybank dah ambil untung daripada jualan emas dunia dalam RM4...sedang pada hari khamis dila jual Rm166. Ok lepas ni saya nak share jualan mendapat keuntungan dengan cara teori "Congkak Tikam". Saya dapat idea ketika main congkak di dalam Ipad saya.
So beli dululah emas yang kita mampu berdasarkan harga jual emas kat Maybank, atau Kuwait...public janji harga jual bawah Rm 170 pergram. Insyallah ia akan naik..dan kita mulakan dapat keuntunga dengan cara "Untung Gigi" yang pernah saya syer dahulu.

Wasallam...bersama jihad Ekonomi bagi pembangunan ekonomi Islam...
Tunaikan Zakat...Dahulukan solat...dahulukan Mekah daripada melancong..walaupun tuntutan Rasullulah untuk ziarah ke negara lain...Bantu ibu bapa...berpegang kepada akidah yang satu..
Satu Akidah..
Satu Jemaah...
Allahuakhbar



Tiada ulasan:

Catat Ulasan